Skip to main content
  1. Avanzer Support
  2. Support Avanzer Aangifte, nieuwe versie
  3. Veelgestelde vragen
  4. Wat is er veranderd of verbeterd in de nieuwe versie ten opzichte van het huidige aangiftepakket?

Wat is er veranderd of verbeterd in de nieuwe versie ten opzichte van het huidige aangiftepakket?

De nieuwe versie van Avanzer Aangifte is echt vanaf ‘scratch’ ontwikkeld. Je zult direct merken dat deze nieuwe versie makkelijker en vooral sneller werkt. De nieuwe versie van Avanzer Aangifte heeft hoge mate van flexibiliteit die geschikt is om in de toekomst verder te kunnen groeien. 

In de nieuwe omgeving kunnen we - later - koppelingen met andere software inbouwen, workflow integratie bevorderen en in overleg met onze klanten blijven werken aan nog veel meer verbeteringen. 

In deze eerste versie is de aangiftefunctionaliteit gelijk aan die van de huidige versie. Wat zal je als gebruiker vooral opvallen? De verbeteringen zie je terug in het nieuwe visuele ontwerp, de interface is gebruiksvriendelijker zodat gebruikers intuïtiever en sneller kunnen werken. De veranderingen zijn onder meer:

  • Een compleet nieuw overzichtelijk dashboard dat een overzicht geeft van de aangiftes, inclusief advieskansen (uit Avanzer Advies) en fiscaal nieuws (uit Avanzer Antwoord). Daarbij is het dashboard per gebruiker naar eigen inzicht aan te passen.
  • Relatiekaart/klantkaart die beter inzicht biedt in de status van de klantaangifte.
  • Nieuwe partnerkoppeling waarbij de partner van de aangever is toegevoegd. Bij het invoeren van aangifte-gegevens geef je in het scherm direct aan of een bepaalde post voor de aangever en/of de partner is.
  • Sneller rapporten afdrukken. Dat wordt mogelijk omdat de software alle ingevoerde input direct verwerkt en niet pas na het geven van de opdracht start met het verwerken van de data.
  • Bij het invoeren van gegevens worden extra regels automatisch toegevoegd zodat je minder hoeft te klikken.
  • Met meerdere personen tegelijk werken in een aangifte wordt mogelijk. Dat kan omdat gegevens direct per veld worden opgeslagen.
  • In een ‘logfile’ kan je zien welke aanpassingen in de aangifte door welke medewerker zijn gedaan.
  • Betere lay-out waardoor je ‘geen liniaal meer nodig’ hebt om te zien welke invoervelden bij een omschrijving horen. Ook zijn de keuzevinkjes vervangen door aan/uit-boxjes.
  • De snelheid van verwerking gaat enorm omhoog omdat we door het inzetten van nieuwe technologie vele malen sneller kunnen opschalen naar meer rekencapaciteit.

Dit is slechts een kleine greep uit de vele verbeteringen die je gaat ontdekken. 

Wil je een indruk hoe de nieuwe versie van Avanzer Aangifte eruit gaat zien? Bekijk dan de video in het artikel: Hoe ziet de nieuwe versie van Avanzer Aangifte eruit?



Was dit artikel nuttig?