Skip to main content

Veelgestelde vragen over de nieuwe versie van Avanzer Aangifte

Wij werken op dit moment aan een volledig nieuwe versie van Avanzer Aangifte. Hieronder vind je het antwoord op de meest gestelde vragen. 


Waarom komt er een nieuwe versie van Avanzer Aangifte?


Grote ingrijpende verbeteringen zijn op het huidige platform lastig te realiseren. Daarom is besloten Avanzer Aangifte opnieuw op te bouwen met een nieuwe softwarearchitectuur. Vanuit technisch oogpunt voldoet deze nieuwe versie dan volledig aan de laatste standaarden voor cloudsoftware. De nieuwe architectuur zal zorgen voor een betere en stabiele performance. Daarnaast biedt het meer flexibiliteit en mogelijkheden voor toekomstige uitbreidingen en een betere integratie met de andere Avanzer producten zoals Avanzer Advies en Avanzer Antwoord. Ook de gebruikersvriendelijkheid zal toenemen. Uiteraard nemen we alle belangrijke functionaliteiten over in de nieuwe versie, zodat je zeker weet dat de nieuwe versie aan de wensen van de huidige gebruikers voldoet.


Wat is er veranderd of verbeterd in de nieuwe versie ten opzichte van het huidige aangiftepakket?


De nieuwe versie van Avanzer Aangifte is echt vanaf ‘scratch’ ontwikkeld. Je zult direct merken dat deze nieuwe versie makkelijker en vooral sneller werkt. De nieuwe versie van Avanzer Aangifte heeft hoge mate van flexibiliteit die geschikt is om in de toekomst verder te kunnen groeien. 

In de nieuwe omgeving kunnen we - later - koppelingen met andere software inbouwen, workflow integratie bevorderen en in overleg met onze klanten blijven werken aan nog veel meer verbeteringen. 

In deze eerste versie is de aangiftefunctionaliteit (F- biljet) gelijk aan die van de huidige versie. Wat zal je als gebruiker vooral opvallen? De verbeteringen zie je terug in het nieuwe visuele ontwerp, de interface is gebruiksvriendelijker zodat gebruikers intuïtiever en sneller kunnen werken.

In een later stadium worden er verschillende nieuwe onderdelen opgeleverd:

  • Een compleet nieuw overzichtelijk dashboard dat een overzicht geeft van de aangiftes, inclusief advieskansen (uit Avanzer Advies) en fiscaal nieuws (uit Avanzer Antwoord). Daarbij is het dashboard per gebruiker naar eigen inzicht aan te passen. Het dashboard zit niet in de eerste versie. 
  • Relatiekaart/klantkaart die beter inzicht biedt in de status van de klantaangifte.
  • Nieuwe partnerkoppeling waarbij de partner van de aangever is toegevoegd. Bij het invoeren van aangifte-gegevens geef je in het scherm direct aan of een bepaalde post voor de aangever en/of de partner is.
  • Sneller rapporten afdrukken. Dat wordt mogelijk omdat de software alle ingevoerde input direct verwerkt en niet pas na het geven van de opdracht start met het verwerken van de data.
  • In een ‘logfile’ kan je zien welke aanpassingen in de aangifte door welke medewerker zijn gedaan.
  • Betere lay-out waardoor je ‘geen liniaal meer nodig’ hebt om te zien welke invoervelden bij een omschrijving horen. Ook zijn de keuzevinkjes vervangen door aan/uit-boxjes.


Hoe ziet de nieuwe versie van Avanzer Aangifte eruit? 


In deze video zie je een korte impressie van de schermen en de werkwijze binnen de nieuwe versie van Avanzer Aangifte. Deze video bevat geen audio.


In deze video zie je onder andere:

  • Compleet nieuw dashboard dat per gebruiker naar eigen inzicht is aan te passen.
  • Relatiekaart/klantkaart die beter inzicht biedt in de status van de klantaangifte.
  • De partner van de aangever is toegevoegd. Bij het invoeren van aangifte-gegevens geef je in het scherm direct aan of een bepaalde post voor de aangever en/of de partner is.
  • Bij het invoeren van gegevens worden extra regels automatisch toegevoegd zodat je minder hoeft te klikken.
  • Betere lay-out om te zien welke invoervelden bij een omschrijving horen. Ook zijn de keuzevinkjes vervangen door aan/uit-boxjes.
  • De snelheid van verwerking gaat enorm omhoog omdat we met nieuwe technologie vele malen sneller kunnen opschalen naar meer rekencapaciteit.  


Werkt het nieuwe aangiftepakket sneller?


De nieuwe architectuur waarmee het aangiftepakket wordt gebouwd, voldoet volledig aan de laatste standaarden voor cloudsoftware. Ook het opschalen van capaciteit in de cloudomgeving gebeurt volledig automatisch zodra dat nodig is. Dit zorgt voor een stabieler en sneller pakket met een betere performance en leidt tot minder verstoringen.  Ook is het ontwerp veel gebruiksvriendelijker zodat gebruikers intuïtiever, en ook daardoor sneller, kunnen werken met Avanzer Aangifte.


Waar kan ik meer informatie krijgen over de nieuwe versie?


Op deze FAQ-pagina worden de meest gestelde vragen geplaatst. Staat je vraag er niet bij? Bel dan met ons supportteam: via 0570-673596 (ma-vr: 08.30-17.00u) of gebruik het contactformulier.

Overzicht met alle veelgestelde vragen


Was dit artikel nuttig?